Friday 24 August 2012

Sampul Raya 2012

Konbawa....kali pertama blogku dalam bahasa melayu....kebiasaannya dalam english dan japanese....well,rojak sikit xDD

anyway,sampul raya this year memang mengecewakan ku sebab kebanyakan bank habis cepat...sejak aku belajar di politeknik di Sabak Bernam,masalah aku adalah kenderaan dan juga masa...jauh pulak dari politeknik ke pekan Sabak Bernam,30 minit perjalanannya...then take a bus from Sabak Bernam to Teluk Intan around 45 minutes....memang jauhlah katakan...banyak bank aku tak dapat this year iaitu BSN (bank bermasalah bila aku tukar duit,takde sampul),Standard Charted (kt Ipoh),HSBC,Agro Bank,Tabung Haji,Al-Rajhi Bank (kt Ipoh),Affin Bank,UOB Bank (last year tanya,diorang cakap bank nie tak provide langsung sampul raya dari dulu lagi.tahun nie sama agaknye....)harap-harap sape-sape ade sampul raya dari bank lain,boleh ditukar....inilah antara bank dan lain-lain yang aku dapat....



2012 new notes


Alliance Bank (simple design)


Hong Leong Bank (Simple design,but nice....ada satu lagi design Hong Leong Bank,tapi kena bukak akaun khas untuk kanak-kanak bertemakan "upin dan ipin")


OCBC Al-Amin (I like the design)


Bank Rakyat (Simple design)


AEON Jusco


Tesco (dua gambar artis berbeza di hadapan dan gambar yang sama pada belakang)


Bank Islam (I like the paper they use)


AmBank (simple design,but not bad)


Maybank (Simple design)


CIMB Bank (I like the paper they use and design is not bad)


RHB Bank (Bangunan RHB Bank concept)


Shell (Malaysia) Bhd.


F&N (Dapat kat 7E)


Public Bank (same design,but different size)


sejak aku belajar di Sabak Bernam,nak ke bank memang bermasalah terutamanya masa dan juga kenderaan...I prepare duit raya ini khas untuk kawan yang bertandang ke umah ku...harap dapat sampul raya dari bank lain sebab kebanyakan bank di Teluk Intan dan Ipoh tiada cawangan seperti di KL.... 

5 comments:

  1. nice.saya ada sampul duit raya hong leong ipin upin.tuw pun ,baru start kumpul tahun ni.ada sampul cimb lagi x,klu ada saya nk jugak..boleh.jom follow sya .saya dah follow awk.ladybirdpurpe.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kew....kalau bagus kumpul semua perayaan...saya bukan sahaja kumpul hari raya shj...deepavali ngan chinese new year sy kumpul...thanks for follow my blog -bows-

      Delete
  2. salam kenal Kyohei Akimaru dan myrah,
    Saya juga pengumpul sampul raya.Kalau nak tgk koleksi kawan2 boleh join Kelab Sampul Raya dan Pengumpul Sampul Raya & Shopping bag di Facebook.Ramai juga yg minat kumpul termasuk Hj Nasir yg keluar paper pasal sampul duit raya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah...sy start kumpul lama dh sejak sy dari sekolah rendah....

      Delete
  3. hi.... harap blog ini masih aktif. saya ada sedikit raya packet dan angpow design dari tahun tahun lepas. kalau minat, u can email me at cbeng10@hotmail.com


    cheers!

    ReplyDelete